Strani

sreda, 29. december 2010

Voščilo

Kaj prineslo bode leto-
Novo leto zdaj začeto,
nam odkrito, znano ni.
Ali bo nam srečno, milo,
ali v revi nastopilo,
skrito nam je pred očmi.
IV. berilo za obče ljudske in nadaljevalne šole, 1904



Želimo vam vse dobro v novem letu 2012!
DOM BLOG

ponedeljek, 27. december 2010

MMC KIBLA - ŠE NEKAJ ČUDOVITIH DOGODKOV DO KONCA LETA

1.

Robert Klančnik in GVR babaLAN: LIPSS, nočna razstava za obiskovalce MMC KIBLA in za mimoidoče na pločnikih, v avtobusih in avtomobilih.

Otvoritvena čajanka in kramljanje z usti polnimi piškotov bo v torek 28.12.2010 ob 17:00.

"Ustnice predstavljajo enega najizrazitejših atributov človekove neracionalne čutnosti. V tem idejno paradoksalnem kontrapostu se v svoji pragmatičnosti neskončnega bogastva različnih oblik, barv in ritmov kažejo kot izrazni topos in univerzalni poligon. Naj govori tisoč ustnic. Lipss light district. Naj cvetovi in plevel govorijo skupaj – kajti med njimi ne obstaja linija demarkacije. Sleherni sistem prepričanj lahko svobodno raste in vpliva na kogarkoli, vendar noben ne more zahtevati epistemološke superiornosti. Odprta koda." (Vlado Repnik) 2000 ustnic bo na oknih MMC KIBLA na ogled do 5. 1. 2011.

2.

Femina, dolgo pričakovani glasbeni cikel se bo zgodil v sredo, 29. 12. ob 18.00. Gostje popoldneva in vecera bodo predstavile zvocne situacije, besedila, performanse in koncerte. Projekt »Ženske_vol.10« se osredotoča na domače in delno tudi tuje tokove ženskega ustvarjanja z zvokom in glasbo. Skozi raznovrstne nastope in izdajo zgoščenke bomo izluščili pozicijo ženske 21. stoletja, ustvarjalke z zvokom in glasbo. Morda pa tudi ne. Oblikovana zvočna zgoščenka »ženske _ vol.10« nadaljuje son:DA edicijo KIBLINE založbe TOX, kamor spadajo »ulica_2012« in »avantgard_08_09«. »ulica_2012« je preizpraševala koncepte in kontekste ulične kulture in glasbe skozi govorjeno besedo različnih slovenskih dialektov v perspektivi EPK-ja 2012. »avantgarda_08_09« se je osredotočila na eksperimentalne, elektro-akustične vode zvoka in njegovega oblikovanja, moduliranja, procesiranja in projiciranja v prostor. Koncept, selekcija in

soorganizacija: son:DA.

3.

V četrtek, 30. 12. ob 20. uri vas vabimo na zadnje odprtje v tem letu, razstave vizualnih namestitev iz lesa avtorja Marka Črtanca z naslovom Muze.

"Črtančeva pozicija do lesa je enigmatična, saj les kot material izgublja svojo materialno danost, oblikovana mehkoba zanikuje pregovorno trdoto lesa in s tem tezo srednjeveških lesorezcev, ki so z oblikovalskim pristopom poudarjali trdoto in ustvarjali črtasto strukturo, kakor da je ne bi mogli ukriviti, zaobliti in zmehčati. Črtančev yin-yang se kot idejni perpetuum mobile zrcali v odnosih med materialom in formo, ki niso nikoli enoznačni. Takoj, ko hočeš nekaj označiti, določiti in zamrzniti, že zaniha drugam in s tem opozori na površnost in počasnost artikulacije zaznavanja. Virtuozni igralec medija – lesa, v njegovih tisočerih različicah in poetikah, ob postopkih struženja in tesanja sanja drugačne, paralelne svetove, polne prevratnih in igrivih domislic večnamenske funkcionalnosti, asociativnosti in univerzalnosti preproste, toda povsem avtorske inventivne forme: kuhalnica, golf palica ali kaj drugega?

Valovita miza? Čokoladni bonboni ali japonske kroglice? Multiplicirana svastika ali DNK formula?" (Aleksandra Kostic)

četrtek, 16. december 2010

Knjižna novost Toneta Partljiča

že na policah v Univerzitetni knjižnici Maribor


Vedeli smo, da je življenje Toneta Partljiča bogato življenje. Za njim je vzpon iz skromnih razmer  v vedno bolj zahtevne poklice: učitelj, pisatelj, dramaturg, poslanec, kulturni  delavec. V svoji avtobiografiji je Tone Partljič svoje javno delo oplemenitil s spomini, ki govorijo bolj osebno kot njegove prejšnje knjige.  Ob branju knjige "Hvala vam, bogovi, za te blodnje" bomo ugotovili, da  gre za natančen popis avtorjevega časa in prostora od otroštva pa vse do danes, v kateri Tone ni zamolčal ničesar. Ob branju te knjige se bo zagotovo še enkrat potrdilo, da je Tone Partljič človek, ki ga imamo lahko še naprej radi.
Petra Vidali

Zvočni vrt v Muzeju NO

Interaktivna razstava izvirnih glasbenih instrumentov v Muzeju NO

sreda, 15. december 2010

Veseli december v UGM

NOVOLETNA ZABAVA UGM z DEJMO STISNT IMPRO
četrtek, 16. december 2010, od 20.00 dalje

Jazz klub Satchmo, Strossmayerjeva 6, Maribor

UGM prijatelje, podpornike in obiskovalce z veseljem vabi na tradicionalno novoletno zabavo v Jazz klub Satchmo. Letos se nam za obilo pozitivne energije, samoironije in dozo zdravega humorja pridružuje odpadniška frakcija Dejmo Stisnt Teatra, skupina igralcev in improvizatorjev pod imenom Dejmo Stisnt Impro (Miha Brajnik, Luka Korenčič, Damir Leventič, Sašo Rajaković). Improvizacijskim disciplinam avtorji dodajajo druge improvizacijske umetnosti ter neupoštevanje zakonov prostora in časa v gledališču.

Vabimo vas, da se nam pridružite na kabaretskem večeru v značilni Dejmo Stisnt maniri!

ponedeljek, 13. december 2010

Pogovor z Nenadom Cizlom

POGOVOR Z UMETNIKOM
Nenad Cizl, grafični oblikovalec
Umetnostna galerija Maribor, Strossmayerjeva 6

torek, 14. december 2010, ob 18.00
pogovor vodi: Simona Vidmar, kustosinja

Z razstavo del mladega mariborskega ustvarjalca Nenada Cizla, ki deluje na področju ilustracije, grafičnega oblikovanja, vizualnih komunikacij in likovne umetnosti, UGM predstavlja enega vidnejših avtorjev tega področja vizualne ustvarjalnosti v Sloveniji. Nenad Cizl (letnik 1980, diplomant ALUO Ljubljana) je dobitnik številnih nagrad s strani uglednih organizacij, mdr. Art Directors’ Club New York, Slovenski oglaševalski festival SOF, Amnesty International. Na svoji prvi samostojni razstavi predstavlja izbor ilustracij, grafik in slik, ki nastajajo v procesu dela vizualnih sporočil. Nenad Cizl in Simona Vidmar se bosta sprehodila skozi razstavo in odgovorila na vsa vprašanja, ki se porajajo pri sveži, raznoliki in bogati zbirki del zadnjih 10 let.

VSTOP PROST! VLJUDNO VABLJENI!

petek, 10. december 2010

Pst!

Včeraj so v Muzeju NO otvorili del stalne razzstave z naslovom Pst! Maribor 1941-1945, ki predstavlja Maribor v času druge svetovne vojne.

Stavbe in projekti

Razstava treh brnskih ateljejev v mariborski Sinagogi:

Pezzi di luna- Sozvočje svetov

http://www.ektc.si/pages/si/ektc.php

Nenad Cizl v Umetnostni galeriji Maribor

4.-31. december 2010
20+10, ilustracija, grafika, slika
Umetnostna galerija Maribor, Strossmayerjeva 6

otvoritev: sobota, 4. december 2010, ob 21.00

Nenad Cizl, RTV Slovenia "za prijatelje", 2009

Z razstavo del mladega mariborskega ustvarjalca Nenada Cizla, ki deluje na področju ilustracije, grafičnega oblikovanja, vizualnih komunikacij in likovne umetnosti in so nastala v zadnjih 10-ih letih, želimo predstaviti enega najzanimivejših avtorjev tega področja vizualne ustvarjalnosti oz. umetnosti iz SV Slovenije. Nenad Cizl (r. 1980 v Mariboru), ki je 2008 diplomiral na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani, Oddelek za oblikovanje, smer Oblikovanje vizualnih komunikacij, že vrsto let soustvarja dogajanje na področju ilustracije in grafičnega oblikovanja v Mariboru in širše v Sloveniji. Številčna dela mladega avtorja so bila nagrajena s strani najvidnejših organizacij s področja grafičnega dizajna, vizualnih komunikacij in ilustracije: Art directors Club New York je nagradil njegovo celostno podobo za Mednarodni festival kreativnih komunikacij Magdalena 2008, prejel je glavno nagrado na Slovenskem oglaševalskem festivalu SOF 2008, 2008 so prejel nagrado Amnesty International za serijo štirih plakatov, v letih 2006-2004 je bil med nagrajenci Mednarodnega festivala kreativnih komunikacij Magdalena. Nenad Cizl je sodeloval na skupinskih razstavah in samostojno predstavljal svoja dela (mdr. Bienale neodvisne ilustracije, Ljubljana, 2007; Design Museum, Zurich, 2007; BELEF (Beograjski poletni festival), 2006; Galerija Remont, Beograd, 2006).

Na razstavi bo predstavljen izbor ilustracij, grafik in slik, ki nastajajo v procesu dela vizualnih sporočil ter nova dela. Razstava bo zasnovana kot 'workshop', kamor bodo obiskovalci lahko vstopali kot udeleženci delavnice, ustvarjali v različnih grafičnih tehnikah (sitotisk, digitalni tisk…) ter aktivno posegali v razstavo.

Kustosinja: Simona Vidmar
VLJUDNO VABLJENI!

Ta veseli dan kulture danes v UGM

dan odprtih vrat v slovenski kulturi 2010
petek, 3. december 2010, od 10.00-19.00
Umetnostna galerija Maribor, Strossmayerjeva 6

10.00-11.30: PREDAVANJE, Predstavitev tipnih knjig

predava: Aksinja Kermauner, avtorica otroške in mladinske literature

Aksinja Kermauner je ena vidnejših sodobnih avtoric s področja otroške in mladinske literature. Na Zavodu za slepo in slabovidno mladino Ljubljana poučuje slovenščino in likovni pouk. Je avtorica prve slovenske tipne slikanice Snežna roža, sodelovala je pri projektu Tipanka v vsako slovensko knjižnico. Njeno delo so z zanimanjem sprejeli tudi na svetovnem sejmu otroških in mladinskih knjig v Bologni.

12.00-13.00: PREDSTAVITEV KNJIGE, Andrej Šmid: Pojmovnik o arhitekturi za mlade

predstavljata: Andrej Šmid, arhitekt in avtor knjige; Emica Antončič, glavna urednica založbe Aristej

Pojmovnik o arhitekturi za mlade je najnovejša knjiga iz zbirke Pojmovniki mariborske založbe Aristej, Na poljudnoznanstveni način predstavlja arhitekturo ter delo arhitekta in urbanista, oriše razvoj arhitekture skozi zgodovino in predstavi najpomembnejše stavbe na svetu in v Sloveniji.

18.00-19.00: VODSTVO PO RAZSTAVI, Šestindvajset milijonov minut kasneje.

Nove tendence, iz zbirke MSU Zagreb

vodi: Petja Grafenauer, kuratorica razstave

Nove tendence, umetniški dogodki v Zagrebu, so bile ene pomembnejših prireditev v Evropi šestdesetih in zgodnjih sedemdesetih let. Napovedale so umetnost, ki se je v eni od svojih različic prelevila v tisto, čemur danes pravimo intermedijske umetnosti. Še več, Nove tendence so četrto (1968) in peto (1973) edicijo v večini posvetile računalniški umetnosti. Bile so ena od prvih manifestacij, posvečenih umetnosti in računalniku!

 RAZPRODAJA PUBLIKACIJ UGM: vse publikacije UGM, monografije, plakati, cd-ji, po izredno prijaznih cenah!
 PROST VSTOP: ves dan brezplačni ogledi razstav!
VSTOP PROST! VLJUDNO VABLJENI!

torek, 30. november 2010

Kibla v decembru in nagrada Goranu Bertoku

Multimedijski center KIBLA: OBVESTILO ZA JAVNOST - nagrada in spekter decemberskih dogodkov


Izredna novica! Mesec fotografije 2010, ki je potekal pod naslovom Fotonični trenutki, je razglasil nagrado za najboljšo samostojno razstavo: v sklopu meseca fotografije je po izboru programskega sveta prireditve nagrado prejel GORAN BERTOK za razstavo RDEČE IN ČRNO, ki je bila do 14.
novembra na ogled v Galeriji Kibela v Multimedijskem centru Kibla v Mariboru.

Napoved dogodkov v decembru:

- Četrtek, 2. 12. ob 19.00 prestavitev knjige in pogovor dveh filozofov na temo ZAKAJ DELEUZOVA MISEL POTREBUJE LITERATURO. Sodelujeta Rok Benčin (tudi avtor spremnega teksta h knjigi)in Tadej Troha.

- Četrtek, 2. 12. ob 20.00, Festival (DA)(NE)S, ki letos nosi naslov “DIRTY FINGERNAILS/ČRNO POD NOHTI, uvod v Kinu Udarnik: Kvartet Michel Doneda/Jonas Kocher/Tao G. Vrhovec-Sambolec/Tomaž Grom: Koncert improvizirane glasbe (Michel Doneda – sopranski saksofon, Jonas Kocher – harmonika, Tao G. Vrhovec Sambolec – živa elektronika (max/msp), Tomaž Grom – kontrabas)



- Petek, 3. 12. ob 20.00 odprtje kiparske razstave BOŠTJANA DRINOVCA:

KAKOFONIČNI GENERATOR (na ogled do 16. 12.) "Za dela Boštjana Drinovca je značilna ena od inačic 'metelkovske drže'. Njegova dela niso izraz direktnih političnih izjav, vendar pa so z njimi prežeta na več nivojih.

Na komentar sodobnih družbenih vprašanj skulpture ne kažejo zgolj z motiviko in tematiko, ampak so njihov enako zgovoren element tudi materiali in likovne forme, ki jih sestavljajo. Likovno in pomensko sta na razstavi Kakofonični generator v sozvočju." (kuratorica Petja Grafenauer)





















- Petek, 3. 12. 8 (do 18. 12.), odprtje multimedijskega festivala GAMERZ v Aix-en-Provence/Foundation Vasarely/vizualna namestitev NADAL francoske skupine La Vitrine (koprodukcija KIBLA), namestitev posvečena slavnemu francoskemu tenisaču.
- Torek, 7. december 2010 ob 20.00 SAME BABE, uglasbena poezija Janeza Menarta. Uvodnemu pogovoru z glasbeniki bo sledil koncert. Pogovor bo vodila Simona Kopinšek. Miha Nemanič (orglice, ritmika, vokal), Marko Voljč (trobenta, ukulele, ritmika, vokal), Marko Jelovšek (kontrabas, činelce, vokal), Viki Baba (kitara, harmonika, dretje in kričanje) in pridruženi član Uroš Buh posegajo po zelo raznorodnem glasbenem materialu.

In ravno uspešno prepletanje različnih glasbenih žanrov z raznimi nenavadnimi domislicami, izvrstnimi (velikokrat sila zabavnimi avtorskimi) besedili ter atraktivnim odrskim nastopom dela Same babe tako posebne.



- Petek, 10. 12. ob 20.00 umetniški dogodek /video dela, fotografije, predstavitev knjige/ v spomin DRAGANU SAKANU, direktorju New Moment iz Beograda, več kot dekado partner KIBLE, guru svetovnega oglaševanja, ki je prepoznal KIBLO: »KIBLA spodbuja realnost, ki ni več tradicionalna, ampak multimedijska. Tudi ideje niso več lokalne, ampak so globalne. Svet potrebuje sveže ideje. Svet potrebuje globalne institucije.«

- Sreda, 15. 12. ob 19.00, dve predstavitvi:

MOBILE INSTITUTE iz Bruslja, ki bo leta 2012 postavil urbano namestitev Mehur med dve izbrani zgradbi v Mariboru in potopil mesto pod lasersko "vodo" ter BENOIT MAUBREY in AUDIO GROUPPE, berlinska umetniška skupina, ki ustvarja in nastopa z elektronskimi oblačili (opremljenimi z ojačevalci in zvočniki), ki se tematsko in akustično odzivajo na okolje.

- Četrtek, 16. 10. ob 21.00 Festival (DA)(NE)S 2010: “DIRTY FINGERNAILS/ČRNO POD NOHTI". Letos se želimo posvetiti izvedbam nove glasbe, kolikor so te usmerjene v reševanje problemov in se poslužujejo ročnega dela. Kako se lotiti raziskovanja nove glasbe z majhnim proračunom ali brez njega? Kaj tvori pristno raziskovanje in ga ločuje od golega “surfanja kanalov” v poplavi informacij? V ta namen smo izbrali majhno in intimno ter se odrekli pričakovanjem, da bodo gostje “poskrbeli za šov”.

Če se glasbenik odloči, da bi bilo eno uro najbolje nameniti opisovanju, kako rezljati trstne jezičke za oboe, ali zakaj se počuti prisiljen biti glasbenik, ker ni imel priložnosti, da bi, kot je bil sanjal, postal kuhar v restavraciji s hitro prehrano, naj bo tako. Miha Ciglar, Monika Glahn, Marko Košnik, Peter Tomaž Dobrila in Cameron Bobro: predavanja, koncerti, đemsešni, aktivna udeležba obiskovalcev...



- Sreda, 22. 12. ob 20.00, odprtje interaktivne namestitve: MIGUEL

CHEVALIER: FLORA IN FAVNA, kuratorica Maja Škerbot. Tehnologije, ki po eni strani ustvarjajo občutek hitrosti, nasičenosti, so paradoksalno tudi temelj mnogih meditativnih umetniških izjav. Umetniki se že od nekdaj inspirirajo v videni realnosti narave. Tihožitja so motivi, ki so rastlinstvo in živalstvo odslikovali in plastično upodabljali skozi razvoj umetnosti. Otvoritev bo tudi uradno družabno slovo od leta 2010 s prijatelji, obiskovalci in kritiki KIBLE. Izjemno interaktivno vizualno namestitev najdete v živo v KIBLI in na youtubu:

http://www.youtube.com/watch?v=9fFvTr6FDrI&feature=related (1.del) http://www.youtube.com/watch?v=_N9uCfODWvg&feature=related (2.del) http://www.youtube.com/watch?v=xzuRmpc78PI&feature=related (3.del)

- Torek, 28. 12. ob 17.00, odprtje razstave VLADA REPNIKA in BABALAN:
USTNICE, vizualna namestitev na vseh oknih KIBLE, ki vas bodo poljubljale s preprostostjo multimedijskega učinka.

- Četrtek, 30. 12. ob 20.00 odprtje razstave MARKO ČRTANEC: MUZE, vizualne namestitve iz lesa. "Kaj pa človek zares potrebuje, razen mize, stola in postelje?" E.K. Po nenavadnem ciklusu postelj iz leta 2002, ki jih je Marko Črtanec naslovil Vrtovi Bjor Haremsfeld, sledi ciklus miz, nenavadnih, posebnih različic tistega, kar je veljalo od antike naprej "opredmeteni" mimesis, ki se tokrat opredmeten izmika ustaljenim tridimenzionalnim pojmom človeškega civilizacijskega obstoja.

- zgodil se bo še glasbeni in zvočni večer nabora glasbenic, umetnic in teoretičark, ki bodo napolnile vsebino 4. TOX CD edicije, ki bo izšla še v tem letu, kurator in selektor Miha Horvat - feminoljub, feminist in še kaj.

Več na:
http://www.kibla.org

ponedeljek, 29. november 2010

Mirka Živka in Dadakice

Danes še zadnja priložnost za ogled predstave Mirjane Šajinović in Aleksandre Blagojević na komornem odru SNG Maribor.

četrtek, 25. november 2010

In memoriam

Zlatan Vauda (1923–2010)

Četrtega novembra se je v Beogradu izteklo življenje slovenskega skladatelja, dirigenta in glasbenega pedagoga Zlatana Vaude, rojenega 14. januarja 1923 pri Sv. Marjeti ob Pesnici (Pernica). Življenje glasbenega umetnika, ki so ga dogodki druge svetovne zaznamovali z vso trpkostjo in po ključu usode odpeljali ter ustalili v Srbiji, kjer si je ustvaril uspešno kariero. Življenje človeka, ki je močno vez s slovensko zemljo in kulturo nostalgično ohranjal v svojem srcu, delih in v prijateljskih stikih. Življenje, ki se je začelo v družini nadučitelja in Maistrovega borca Mirka Vaude in njegove žene Marije, rojene Kovačič, ki sta doma pogosto muzicirala, talent pa podarila tudi otrokoma – prvorojenki Ireni in sinu Zlatanu, katerih ded Vinko Vauda je bil prvi glasbeni učitelj skladatelju Slavku Ostercu, akademik dr. Dragotin Cvetko pa očetov bratranec (po njunih materah, sestrah pesnika Josipa Freuensfelda). Življenje vnetega sokola in izvrstnega telovadca na bradlji, petošolca mariborske realne gimnazije, ki mu dogodki ob izbruhu druge svetovne vojne kruto prekinejo mladost – najprej ga okupacijske oblasti zaprejo, dva meseca kasneje pa vso družino transportirajo v Kragujevac, kjer ta ostane do konca svetovne katastrofe. Življenje, ki je bilo po čudnem naključju drugič podarjeno po strašnem množičnem streljanju 21. oktobra 1941, se nadaljevalo s prisilnim delom, leta 1944 pa v partizanskih vrstah – v Prvi krajiški brigadi, v Slovenskem bataljonu, ko je bilo tretjič podarjeno med znano ofenzivo na sremski fronti.

Življenje glasbenika, ki začne svoje poslanstvo v kulturni skupini Prve armade, ki v Nišu v okviru podaljšanega vojaškega roka dokonča gimnazijo z maturo in kot dirigent zbora v Domu armade spozna znanega srbskega skladatelja Marka Tajčevića. Ta ga spodbudi k vpisu na beograjsko glasbeno akademijo, kjer Vauda ob študiju dirigiranja zaključi kot Tajčevićev študent leta 1954 tudi kompozicijo. V obliki letnih tečajev se izpopolnjuje iz dirigiranja pri Hansu Swarovskem in iz dodekafonske tehnike pri Hansu Jelineku na Dunaju. Pred tem vodi že moški zbor KUDa Franc Rozman Stane, leta 1952 pa ga izberejo za umetniškega vodjo, producenta in dirigenta Otroškega zbora RTV Beograd. Na tem mestu ostane do upokojitve (1986) in naredi bleščečo kariero – postane izvrsten pedagog, strokovnjak vokalne tehnike, petja, zborovodstva in dela z mladimi. Izvaja zahtevna vokalno-instrumentalna dela svetovne glasbene literature in jugoslovanskih skladateljev, nastopa doma in gostuje v tujini, je iskan član žirije, mentor, svetovalec, priznan poustvarjalec. Znanje posreduje naprej v zbirki pevskih vaj in skladb z naslovom Vokalize (2006).
Komponirati začne že med vojno. V Kragujevcu leta 1944 uglasbi za moški zbor Rodovnik Janka Glazerja, na verze slovenskih pesnikov pa ustvarja do konca (Alojza Gradnika, Otona Župančiča, Srečka Kosovela, Franceta Bevka, Karla Destovnika Kajuha, Ivana Minattija, Janka Glazerja, Alenke Glazer, Berte Čobal Javornik, Manka Golarja idr.). Njegov opus šteje več kot dvesto vokalnih in instrumentalnih del. Med prvimi prevladujejo zborovska – med temi pesmi za otroške zbore, sledijo priredbe ljudskih pesmi, mešani in moški zbori, številni samospevi, komorna vokalna glasba, oratoriji, kantate. Ob prvi jugoslovanski otroški operi z naslovom Ježeva hiša po pripovedi Branka Čopića, ki je bila premierno izvedena leta 1961 v Sarajevu, v Beogradu pa štiri leta kasneje, je vse pozornosti vredna tudi njegova instrumentalna glasba. Med sicer redkimi orkestralnimi deli zavzema vidno mesto njegov Koncert za klarinet in orkester, krstno izveden leta 1960 v Beogradu s slovenskim klarinetistom Ernestom Ačkunom in beograjskim radijskim orkestrom pod vodstvom slavnega Zubina Mehte, ki je tedaj prvič dirigiral v Jugoslaviji. Pravi biseri njegove ustvarjalnosti so skladbe za solistična glasbila (za flavto, klarinet, oboo, fagot, trobento, klavir) ter komorna glasba. Estampa in Sanje za flavto, Pet aforizmov in Kadenca za klarinet, Sonatina, Encolpia, Razpoloženja, Preludiji za klavir, štirje godalni kvarteti, Sedem pripovedk o številu sedem za oboo in godalni kvartet, klavirski trio Seanse 1–3 (zadnje z dodatkom vokala), Jesenski veter za glas, flavto, violo in klavir (na haiku poezijo), Retrospekcije za violino in violončelo, Dialogi za oboo in violončelo, pihalni kvinteti Pasteli 1 in 2 ter Pokošeni nasmehi (z dodanim vokalom na besedila iz kitajske lirike) so le nekatera izmed njih. Zelo priljubljena in verjetno najpogosteje izvajana je Sonata brevis za klarinet in klavir, umetnina v novoklasicističnem slogu. Jasnost melodičnih linij in spontana melodična invencija, poetična izraznost, ki zajema od najintimnejše lirike, svetlega optimizma do tragičnih in melanholičnih občutij, od neoromantične tradicije, razširjene tonalnosti z elementi modalnosti do ekspresionističnih viškov s prvinami dodekafonije očrtujejo njegov opus.

Za svoje delo z radijskim zborom in za ustvarjanje je Vauda prejel številne nagrade – od države, stanovskih društev, kulturnih organizacij, festivalov; med njimi Vukovo nagrado za življenjsko delo in deset nagrad Radia Beograd za posamezne skladbe. Bil je stalni gost Dubrovniških poletnih iger, Festivala otroka v Šibeniku, Zmajevih otroških iger; njegove skladbe so izvajali tudi na opatijski glasbeni tribuni, izvajali so jih tudi priznani slovenski poustvarjalci (Trio Lorenz, Eva Novšak-Houška …). In zazvenela so tudi že v Mariboru, kjer sta pred davnimi leti izvedla njegovo Sonato brevis Valter Petrič in dr. Roman Klasinc, zbor Slava Klavora na Naši pesmi leta 1995 moški zbor Ciproš na besedilo Janka Glazerja, izvajal jih je Canticum, zbor Nove kreditne banke Maribor in drugi.

Pred leti je postal tudi član Društva slovenskih skladateljev. Tam so natisnili njegovo Sonato brevis, Naši zbori pa izdali nekaj njegovih zborovskih skladb. Vendar ostaja skladateljeva povezanost z Mariborom globlja. Univerzitetni knjižnici Maribor je posredoval in podaril večino svojih del. Njegovo skladbo Pasteli za pihalni kvintet je izdala Založba Hartman, Mariborska literarna družba pa Mladinske zbore in Gúgalice za otroške zbore na besedila Alenke Glazer, s katero sta prijateljevala in gojila stike vse od gimnazijskih let naprej. Na Radiu Maribor so pripravili oddajo o njem, posneli že nekaj del in še jih pripravljajo za snemanje.

Tako kot je ostal odmev preživetih grozot, kot je sam pojasnil, zapisan v obliki motiva, sestavljenega iz treh akordov, v njegovi glasbi, bo tudi Vauda živel naprej v svojih umetninah. Z vsakim delom, ki bo zazvenelo na koncertnem odru, bodo oživeli njegov umetniški navdih, njegova glasba in duh časa, ujeti v notnem zapisu. V podobnem smislu, kot je za intervju v mariborskih Dialogih leta 1999 posebej izpostavil, verz Kosovela in Krkleca iz svojih Seans, namreč: »In vse je nič, ampak vseeno je nekaj: ljubezen.«

Karmen Salmič Kovačič
Univerzitetna knjižnica Maribor

torek, 23. november 2010

Pomembne slovenske osebnosti 20. stoletja

Od danes do 25. novembra 2010 poteka v mariborski kadetnici mednarodni znanstveni simpozij, ki ga prireja Zgodovinsko društvo dr. Franca Kovačiča.

ponedeljek, 22. november 2010

ŠESTINDVAJSET MILIJONOV MINUT KASNEJE

Nove tendence, iz zbirke MSU Zagreb
Umetnostna galerija Maribor, Strossmayerjeva 6
25. november 2010– 13. februar 2011
otvoritev: četrtek, 25. november 2010, ob 19.00

V Zagrebu so leta 1961 – v času prve konference neuvrščenih držav v Beogradu – prvič organizirali dogodek imenovan Nove tendence, ki je pomenil eno od znamenj globalnega odpiranja tedanjega jugoslovanskega prostora. V okvirih, ki jih je zasnovala Galerija suvremene umjetnosti, so se sestali mladi umetniki iz različnih koncev Evrope in tudi ZDA ter napovedali spremembo v likovni umetnosti. Organizatorji so verjeli v novo, sodobno sliko sveta, v napredek, inovacijo, eksperiment in aktivizem, hkrati pa so bili kritični do družbe in njenih dominantnih struktur. Nove tendence je bilo provizorično poimenovanje delovanja neformalnih in neodvisnih skupin ter posameznikov v tej zagrebški izkušnji, vendar je kmalu postala močna oznaka za organizirano evropsko gibanje, kjer so se srečale različne umetniške smeri; vizualna, kinetična, programirana, optična, gestaltistična, neokonstruktivizem in neokonkretizem. Še več, četrta (1968) in peta (1973) edicija dogodka sta bili v večini posvečeni računalniški umetnosti in eni od prvih manifestacij posvečenih umetnosti in računalniku!


Muzej suvremene umjetnosti (MSU) v Zagrebu hrani izjemno zbirko umetniške vrednosti, ki jo sestavlja izbor del, ki so jih umetniki, med katerimi so zveneča imena evropske in svetovne umetnosti druge polovice dvajsetega stoletja; Marc Adrien, Vojin Bakić, Vladimir Bonačić, Dieter Hacker, Julio Le Parc, Koloman Novak, John Baldessari, OHO, Victor Vassarely in mnogi drugi – razstavljali na petih razstavah. Na njih so se predstavili tudi slovenski umetniki, kot so npr. OHO, Edvard Zajc, kljub temu pa pri nas predstavitve te velike in pomembne manifestacije, ki se je godila v naši bližini, še nismo videli.

Prva slovenska predstavitev gibanja Novih tendenc se bo osredotočila na medijski prestop od slike k objektu, ki je sprva statičen, nato gibljiv, objekt mašina in nenazadnje digitaliziran. Zatem se; skladno z dogajanjem v svetu umetnosti, zgodi prehod od objekta k konceptu – ideji in popolnemu odmiku od materialnosti predmeta. Ta premik se povezuje v istem času z nastajajočo računalniško in konceptualno umetnostjo. Razstava v UGM bo poleg umetniških del ob pomoči dokumentarnega arhivskega gradiva, ki ga prav tako hrani MSU v Zagrebu, gledalcu ponudila tudi pogled na socialni trenutek tega dogajanja, pogled v neko preteklost, ki je pomembno zaznamovala prihodnost umetnosti v lokalnem in širšem evropskem prostoru.

UGM in MFRU pripravljata za slovenski in evropski prostor izjemno pomembno predstavitev gibanja Novih tendenc. Dela iz zbirke zagrebškega MSU bo za mariborsko razstavo ob strokovni pomoči kustosov zagrebškega muzeja izbrala Petja Grafenauer.

Razstava je nastala v sodelovanju s 16. Mednarodnim festivalom računalniške umetnosti (MFRU 2010) ter zavodom uho; oko: Zavod za umetnost in tehnologijo Maribor in MKC Maribor ter Muzejem suvremene umjetnosti Zagreb.

kustosinja: Petja Grafenauer, umetnostna zgodovinarka
oblikovalec razstave:Vasja Cenčič

VLJUDNO VABLJENI!

petek, 19. november 2010

Znanstveni simpozij General Maister in njegovi sodelavci

Filozofska fakulteta Univerze v Mariboru v sodelovanju z Mestno občino Maribor in Zvezo društev general Maister prireja danes 19. 11. in jutri 20.11. 2010 v dvorani Rudolfa Maistra na Mestni občini Maribor posvetovanje, ki bo predstavilo general Rudolfa Maistra in njegov čas.

Program posvetovanja je dostopen na povezavi http://www.ff.uni-mb.si/simpoziji/2010/general-maister/?language_id=1

Vljudno vabljeni!

Zbornik s posvetovanja s povzetki predavanj je na voljo v Univerzitetni knjižnici Maribor.

sreda, 17. november 2010

Knjižna novost

Pokrajinski arhiv Maribor je izdal 35. zvezek Gradiva za zgodovino Maribora, ki vsebuje arhivske dokumente o Evangeličanski postojanki pri gradu Betnava pri Mariboru 1589-1602.

Seminar Fotografske zbirke in muzeji v Sloveniji

20. novembra v Muzeju narodne osvoboditve v sodelovanju s Fotoklubom Maribor
S svojim prispevkom o fotografiji v Mariboru sodeluje tudi naša kolegica dr. Jerneja Ferlež.

Praznične dobrote

V Muzeju narodne osvoboditve vabijo v petek 19. novembra 2010 na otvoritev razstave jaslic pod imenom "Dišijo praznične dobrote".


Naj vam diši.
Naj vam diši vsak dan.
Naj vam praznične dobrote dišijo vse leto in naj dišijo v vsem svojem sijaju.


Veseli december je blizu...


Sergej Vrišer

Pokrajinski muzej Maribor in Prva gimnazija Maribor vabita na spominsko srečanje dr. Sergeja Vrišerja

Festivali v Kibli KIBLIX+MFRU+HAIP

KULTURNO IZOBRAZEVALNO DRUŠTVO KIBLA vabi na festivalsko dogajanje

Združena digitalna festivalska platforma KIBLIX + MFRU + HAIP, ki analizira spremenjene podobe, naravo in zavest.

Maribor, Ljubljana, od 18. do 28. novembra 2010

KIBLIX 2010, odprta koda za umetniško rabo: Odpad – tehnološki minus

Vsebinsko-formalen okvir KIBLIX-a 2010 je nizka tehnologija, ekologija, odprta koda ter problematiziranje tehnološkega odpada, neželjenega pribitka naravi. Ob skupinski razstavi, prostorskih postavitvah, vecdnevni delavnici Biomodd, ob pogovorih in okroglih mizah ter s sodelovanjem in povezovanjem festivalskih plaftorm novomedijskih in odprto kodnih zgodb doma in po svetu, zeli edicija 2010 postaviti temelje prestopa iz omejenih galerijskih prostorov v sirse polje kulture in druzbe.

MFRU 16, računalniška umetnost

Računalniške igre ali nove podobe domišljije - tehnološki plus

Festivala KIBLIX in MFRU bosta po lanskem prvem poskusu skupnega nastopa v letošnji 2010 ediciji poglobila in razširila skupno zasnovo platforme. S kratkim geografskim skokom in debatno povezavo se bosta MFRU in KIBLIX v letošnjem terminu med 18. in 28. novembrom povezala tudi s festivalom HAIP v Ljubljani in se sinhronizirala z izobraževalnimi Dnevi radovednosti,ki posebej nagovarja srednješolsko mladino. Vsebinsko se bo zaokrožilo s simpozijem Spletno sodelovanje mladih pri preprečevanju HIV/AIDS, ki gosti afriške aktiviste iz Ugande in Sierra Leone - globalnih tehnoloških smetišč.

petek, 12. november 2010

Carmina Slovenica na poti v Azijo

Pred odhodom na gostovanje v Azijo Carmina Slovenica in Pevska šola CS 16. 11. 2010 prirejata koncert v unionski dvorani Maribor.